Käytettyjen koneiden takuu
Gigatek myy yrityskäytöstä poistettuja tietokoneita, jotka ovat olleet käytössä keskimäärin 2 – 3 vuotta. Kaikki koneet ovat huollettuja ja testattuja ammattilaisten toimesta. Annamme käytetyille koneille 12kk takuun, joka ei koska laitteiden akkuja. Akuilla on 5kk takuu. Meiltä on myös mahdollista hankkia laitteelle lisätakuu, jonka löydät kunkin laitteen tuotesivulta kohdasta “Valinnaiset ominaisuudet”.
Jos laitteessa esiintyy kuluttajasuojalaissa määritelty vika, asiakas on oikeutettu ostosumman hyvitykseen. Ensisijaisesti pyrimme korjaamaan viat tai vaihtamaan tuotteen ehjään, tai vastaavaan tuotteeseen. Vaihtoehtoisesti, voimme harkita hinnanalennusta virheen kompensoimiseksi virheen laadusta riippuen. Kaupan purku on vasta viimeinen vaihtoehto. Voit lukea lisää vaihto- ja palautusehdoistamme täältä.
Takuuaikana tehdyt huollot ja lähetyskustannukset ovat asiakkaalle ilmaisia. (Veloitamme vianetsinnästä takuuaikana vain jos asiakas toimittaa laitteen huoltoon ilman syytä, tai jos ilmennyt vika on selkeästi asiakkaan toimista johtuva-esim. nesteen läikkyminen näppäimistölle, koneen pudottamisesta aiheutuneet vauriot, yms. ). Korvaavan laitteen takuu alkaa alkuperäisen laitteen ostopäivästä.
Takuu ei kata ulkoisista tekijöistä johtuvia vikoja (esim. ukkosen aiheuttama vika), varomattomasta käsittelystä (esim.kaatunut neste, koneen pudottaminen) tai väärinkäytöstä johtuvia vikoja, itsetehtyjen huoltojen aiheuttamia vikoja (erityisesti kannettavien koneiden varaosien osalta), tai kolmannen osapuolen toimista johtuvia ongelmia, tai luonnolliseksi kulumaksi laskettavaa kulumaa.
Takuu ei myöskään kata ohjelmistotukea, ohjelmiston tai käyttöjärjestelmän palauttamista levylle (esim. jos koneessa on virus) tai laitteistoasetuksia. Emme ole vastuussa välillisistä kustannuksista, korvaamme vain takuunalaisen laitteen.
Ennen laitteen toimittamista takuuhuoltoon, ota aina ensin yhteyttä asiakaspalveluumme info@gigatek.fi ja kuvaile ongelma mahdollisimman tarkasti, tarvittaessa kuvien kera. Muista myös sisällyttää tilausnumerosi sähköpostiin. Myös puhelimitse asioidessa tilausnumero tulee esittää asian hoitamisen helpottamiseksi.
Jos laitteessa ei ilmene vikoja testauksessa, tai jos vika johtui esim. lisälaitteiden asennuksesta, asennetuista ohjelmistoista tai viruksista, veloitamme vähintään 29€ tarkastusmaksun. Lisäksi veloitamme lähetyskustannukset valitun toimijan (Posti, Matkahuolto) hinnaston mukaisesti. Tällaisissa tapauksissa lähetys tapahtuu postiennakolla.
Kaikki palautukset tulee toimittaa liikkeeseemme Oulussa Gigatek, (Merikoskenkatu 3 LH 34, 90500 Oulu. 040-5121045), tai lähettää huolellisesti pakattuna Postin tai Matkahuollon kautta. Kehoitamme asiakkaita käyttämään edullisinta postitusvaihtoehtoa. Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen ilman syytä, on asiakas velvollinen kattamaan tuotteen lähetyskustannukset.
Uusilla SSD-levyillä on valmistajasta riippuen 2-3 vuoden takuu.
Ohjeet tuotteiden pakkaamisen ennen lähetystä
Huollettavaksi toimitetut laitteet tulee pakata huolellisesti ennen lähetystä. Jos sinulla on alkuperäinen pakkaus vielä tallessa, suosittelemme sen käyttöä pehmusteineen. Tietokoneet komponentteineen ovat herkkiä kolahduksille, joten käytä tarpeeksi pakkausmateriaalia, ettei tuotteet pääse liikkumaan kuljetuksen aikana. Takuu raukeaa, jos tuote on vaurioitunut kuljetuksessa lähettäjän huolimattomuudesta johtuen.
Korjaus- ja huoltotöiden takuu
Korjaus- ja huoltotöillämme on kahden kuukauden takuu. Takuu ei kata muita vikoja, kuin korjauksen tai huollon kohteena olleita.
Tee varmuuskopio tiedostoistasi ennen laitteen tuomista / lähettämistä huoltoon. Vaikka laitteesi vika ei koskisikaan laitteen kovalevyä, Gigatek ei vastaa kadonneista ohjelmista tai tiedostoista.
Huoltoon tuotuja noutamattomia laitteita säilytetään 3 kuukautta huollon valmistumisen ilmoituksesta tai laskutuksesta alkaen. Tuon ajan umpeuduttua laitteet kierrätetään tai hävitetään.